Digitális portfólióm következő állomásaként Odüsszeusz kalandozásainak egyik állomását osztanám meg veletek digitális történetbe ágyazva.
Megtekintés: https://youtu.be/i1fh-eX06LU
A videó az általunk (Sárival) tartott foglalkozásra készült bemutatóvideó kibővített változata. Az eredetit kerekebbnek éreztem, akadtak nehézségeim a bővítéssel, de az általános tapasztalatom az, hogy egy elkészült munkához mindig nehezebb utólagosan hozzányúlni. Valami a javítás által jobban sikerült, valami kevésbé, mindenesetre igyekeztem kézzelfoghatóvá tenni a korunktól kissé már távol álló témát.
Iskolai keretek között a videó egy kis szelete lenne egy nagyobb egésznek. A tanulók maguk készítenék el az Odüsszeia többi részét, melyből végül összeállna az egész történet. Az általam készített videó nemcsak a történet egy részét mutatja be, de hasznos lehet művészettörténeti szempontból is. A festmények által meg tudnánk beszélni az adott művészettörténeti korszak(ok) jellegzetességeit, a festmények mondanivalóját, és össze is tudnánk hasonlítani, hogy melyik milyen szemszögből ábrázolja Odüsszeusz és Kalüpszó kapcsolatát.
Magát a digitális történetmesélést egy nagyon izgalmas területnek tartom, főleg ha az oktatásban próbáljuk felhasználni. Azért is jó, mert mindkét fél profitál belőle, a befogadó és a készítő is. Leghasznosabbnak a készítésben a narrációt találtam. Nem mindennapos eset, hogy kívülről hallhatjuk saját magunkat, a narráció viszont erre ad lehetőséget. Hallhatjuk a hibáinkat, megfigyelhetjük a hanglejtést, a hangsúlyozást, a beszédtempót, valamint azt is, hogy mennyire vagyunk képesek legyőzni izgalmunkat felvétel közben. Rendkívül hasznos feladat pedagógusnak és diáknak egyaránt. A képek keresése, és a történet megírása pedig utánajárást igényel, így a tanuló masszívan foglalkozik az anyaggal, miközben még élvezi is, amit csinál.
Magát a digitális történetmesélést egy nagyon izgalmas területnek tartom, főleg ha az oktatásban próbáljuk felhasználni. Azért is jó, mert mindkét fél profitál belőle, a befogadó és a készítő is. Leghasznosabbnak a készítésben a narrációt találtam. Nem mindennapos eset, hogy kívülről hallhatjuk saját magunkat, a narráció viszont erre ad lehetőséget. Hallhatjuk a hibáinkat, megfigyelhetjük a hanglejtést, a hangsúlyozást, a beszédtempót, valamint azt is, hogy mennyire vagyunk képesek legyőzni izgalmunkat felvétel közben. Rendkívül hasznos feladat pedagógusnak és diáknak egyaránt. A képek keresése, és a történet megírása pedig utánajárást igényel, így a tanuló masszívan foglalkozik az anyaggal, miközben még élvezi is, amit csinál.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése