1. Magyar költők/írók memória:
Ezt a feladatot érettségi előtt álló osztályoknál tudnám elképzelni. Mindenki saját eszközén dolgozna (egy utópisztikus világban), majd gyűjtene néhány tanult művet és információkat az adott költőkkel/írókkal kapcsolatban. Ezeket az információkat utána összegyűjthetjük úgy, hogy mindenki egyet-egyet mond.
2. Költői képek, alakzatok
11-12. osztályosoknak szánt feladat, mely alkalmas ismétlésre, az eddig tanultak összefoglalására. Interaktív táblánál, közösen hajtanánk végre a feladatot. Egy-egy gyerek, aki tudja a választ kijön a táblához, és beírja a helyes megoldást. A végső megoldás szinesztézia, ami a következő átbeszélendő költői kép lenne, az óra anyaga Tóth Árpád versein keresztül.
3. Műkereső
A feladat szintén végzősöknél ismétlésre és az eddigiek holisztikus összefoglalásra alkalmas. Együtt hajtanánk végre interaktív tábla segítségével. Aki megtalálja valamelyik műcímet, utána megmondja a szerzőt, majd pár mondatban jellemzi a művet.
Reflexió:
Megint ismételni fogom magam, de nagyon hasznosnak érzem ezeket a feladatokat, például az óra érdekessé tételében. A feladatok a diákok más képességeit is fejlesztik, valamint játékos formába vannak burkolva, ezért a kevésbé érzik megterhelőnek elvégzésüket. Ez is kicsit időigényesebb formája a tanításnak a szimpla "anyagleadással" ellentétben, viszont úgy gondolom, megéri az extra erőfeszítés, mivel sokkal jobban rögzülhet így az anyag, és még élvezhetik is a gyerekek a feladatmegoldást.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése